(Tempus project with University of Vienna and University of Ljubljana, 2008)
Značaj doktorskog programa u okviru Bolonjskog koncepta studija prvi put je definiran u okviru tzv. “2003-Berlin Communiqué-a”. Kasnije je potvrdjen i u tzv. “Bergen Communiqué”-u iz maja 2005. godine kada je definitivno trasiran put za razvoj doktorskih programa u okviru EU sistema visokog obrazovanja (EHEA). U skoro svim EUA dokumentima, doktorski studij je definiran kao jedan od prioriteta za EU univerzitete.
Potreba za jednim kvalitativno novim i dobro struktuiranim doktorskim programom i transparentnim sistemom praćenja rada studenata definirana je kao jedan od glavnih ciljeva daljeg razvoja i integracije EU sistema visokog obrazovanja (EHEA - European Higher Education Area) i EU istraživačkog područja (ERA - European Research Area). Takav program je zamišljen da bude prva faza u karijeri mladih naučnih radnika.
Prednosti i novo-dodane vrijednosti doktorskih studija, kako su definirani u EHEA/EUA dokumentima, ogledaju se u:
Trajanje doktorskih programa u okviru Bologna-koncepta studija varira u zavisnosti od načina izvodjenja nastave koji se koristi. Obično je to 3-4 godine za full-time doktorske programe, dok part-time programi mogu trajati duže.
U okviru novog ECTS-baziranog koncepta studija koji je na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu usvojen 2005. godine, u okviru realizacije Tempus projekta sa univerzitetima iz Beča i Ljubljane, predvidjena su dva doktorska programa: